Caută doctor

Ştii ce trebuie să mănânci după efectuarea exerciţiilor fizice?

19/08/2019

Exerciţiile fizice sunt esenţiale pentru sănătatea noastră, astfel că acestea nu trebuie să lipsească sub nici o formă din viaţa noastră. Nu trebuie să uitam însă că alimentaţia completează efortul depus, având un aport extrem de important.

Foarte multe persoane cred că, dacă mănâncă ceva imediat după antrenament, vor pune înapoi grăsimile topite cu greu, aşa că preferă să se înfometeze. Specialiştii ne informează că o astfel de abordare este total greşită.

Alimentaţia de după efortul fizic face diferenţa între un antrenament reuşit şi unul eşuat. Recuperarea este la fel de importantă ca antrenamentul în sine.

După ce terminăm antrenamentul, este recomandat să consumăm o sursă rapidă de proteine, plus o doză de carbohidraţi simpli, cu index glicemic mare. Unii nutriţionişti recomandă după antrenament ciocolata cu lapte. O altă variantă ar fi o banană mare.

După această gustare servită imediat după antrenament, urmează o masă complexă, care să conţină o sursă de proteină completă, provenită din carne slabă şi o cantitate ceva mai mică de carbohidraţi complecsi, fibre, vitamine şi antioxidanţi, cu ajutorul cărora recâştigăm nutrienţii pierduţi în timpul antrenamentului.

Putem opta, de exemplu, pentru o porţie de piept de curcan la grătar, care conţine proteine de bună calitate şi cu orz, care conţine carbohidraţii complecşi necesari.

După cum aţi observat exerciţiile fizice merg mână în mână cu alimentaţia, astfel că trebuie mereu să fim atenţi la cele două aspecte. Dacă nu vom gasi un echilibru intre ele există o posibilitate  crescută ca organismul nostru să nu ofere randamentul dorit.

 

Call Now Button