Românii au început să fie mai atenţi la sănătatea lor
Foarte multe persoane au tendinţa de a merge la un medic doar atunci când au simptome foarte calare că ceva nu este în regulă cu organusmul lor. Acest comportament este extrem de dăunător, deoarece, o fecţiune care nu este diagnosticată şi tratată din timp poate crea probleme severe ulterior.
Din fericire, ultimile statistici au demonstrat faptul că românii au devenit mult mai atenţi la sănătatea lor. În anul 2014, spre exemplu, 76% din populaţie a mers cel puţin o dată la medic în ultimul an, în creştere cu 10 procente faţă de 2013, iar 21% aleg mai degrabă serviciile private decât cele de stat, în special pentru stomatologie, ginecologie, medicină internă şi medicina muncii.
Studiul a fost derulat în luna iulie 2014, la nivel naţional, pe un eşantion reprezentativ de 544 de respondenţi din mediul urban, cu vârste peste 18 ani.
Această schimbare de comportament, în ceea ce priveşte grija faţă de sănătate, este întărită şi de diminuarea semnificativă a numărului de persoane care nu merg în general la medic. Astfel, dacă în 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, în 2014 acest procent a ajuns la 9%”, potrivit studiilor.
Cel mai important factor în alegerea furnizorului rămâne în continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul întregii populaţii şi de 68% în rândul celor care utilizează serviciile medicale private.
Conform studiilor, cele mai utilizate servicii medicale în clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicină internă şi medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care preferă serviciile de ginecologie la privat (23%) decât la stat (10%).
De asemenea, cercetarea arată că cei care utilizează servicii medicale private sunt influenţaţi în mai mare măsură de recomandările prietenilor (56%) şi de informaţiile de pe Internet (27%) atunci când optează pentru o unitate medicală.
În schimb, pentru utilizatorii serviciilor de sănătate de stat, medicul de familie are cea mai mare influenţă în alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandările cunoscuţilor (37%).