Home  /  Boli   /  Află ce coeficient de inteligenţă are ţara noastră în raport cu celelalte ţări ale lumii

Află ce coeficient de inteligenţă are ţara noastră în raport cu celelalte ţări ale lumii

Nimeni nu işi doreşte să fie comparat cu un număr, însă există unul care spune multe despre tine, şi anume IQ-ul sau coeficientul de inteligenţă.

IQ-ul este un scor format din rezultatele mai multor teste de raţionament, memorie, cunoştinţe dobândite şi viteza de procesare. Un scor mediu este stabilit la 100. Testele de inteligenţă trebuie să fie făcute de persoane specializate în acest sens. Cei mai mulţi dintre oamenii pe care îi întâlneşti într-o viaţă au un IQ mediu, iar câteva persoane sunt extraordinar de inteligente. Doar 2,2 % au un IQ de 130 sau mai mare.

În urma studiilor realizate de către specialiştii în domeniu, România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte coeficientul de inteligenţă, cu un IQ mediu de 91, la egalitate cu locuitorii din Macedonia, dar peste cei din Serbia, Albania sau Muntenegru.

În cazul în care ne raportăm la nivel mondial, ţara noastră se situează pe poziţia 13 din 43, arată datele sistematizate de Richard Lynn, profesor de psihologie, şi Tatu Vanhanen, profesor de ştiinţe sociale, în lucrarea „Inteligenţa: Un concept unificator pentru ştiinţele sociale”.

Exista,însă, o tendinţă îngrijorătoare, deoarece IQ-ul mediu al europenilor este în scădere. Motivul acestei deteriorări în ceea ce priveşte IQ-ul oamenilor timpului nostru ar putea fi reprezentat de sărăcie şi condiţiile de trai, dat fiind faptul că în istorie nivelul de inteligenţă a fost influenţat de aceşti factori, precum din 1930 încoace, când IQ-ul europenilor a înregistrat un salt datorită accesului la educaţie şi creşterii nivelului de trai.

Din anul 2013 şi până în prezent, însă, au fost realizate mai multe studii care au dovedit că unele cauze biologice, precum scăderea natalităţii şi tendinţa acută de îmbătrânire a populaţiei determină o scădere  în ceea ce priveşte nivelul de inteligenţă.

Interesant este că, lucrarea citată demonstrează că uneori ceea ce se înţelege prin IQ este interpretat greşit ca fiind un atribut nativ, când, de fapt, cineva mai bine educat poate obţine scoruri mai bune. Un bun exemplu ar fi ţările nordice, acolo unde nivelul de inteligenţă a crescut în ultimele decenii, concomitent cu un acces extins la educaţie şi cultură.

Ştim cu toţii că populaţia din România are un acces la educaţie pe alocuri precar, motiv pentru care pe continent reuşim să ne clasăm pe ultimele locuri, în vreme ce locuitorii din Finlanda, Estonia, Olanda şi Elveţia se află pe primul loc în raport cu nivelul de inteligenţă, cu un IQ mediu de 100 sau chiar peste.