Home  /  Boli   /  Românii apelează din ce în ce mai des la operaţiile estetice

Românii apelează din ce în ce mai des la operaţiile estetice

Operaţiile estetice au luat amploare în România, atât în rândul femeilor cât şi în rândul bărbaţilor. Prin intermediul acestor intervenţii orice persoană iţi poate corecta într-o anumită măsură înfăţişarea, iar când vine vorba despre acest aspect, românii nu ţin prea mult la buzunarul lor.

 Aceştia plătesc în medie  între 2.500 şi 3.000 de euro pentru un implant mamar, între 1.000 şi 4.000 de euro pentru o lipoaspiraţie, în funcţie de numărul zonelor, şi între 1500- 2000 de euro pentru o rinoplastie. Implantul pentru fese se ridică la 3000 de euro, iar preţul pentru o labioplastie începe de la 1000 de euro. Cele mai solicitate operaţii sunt cele legate de chirurgia sânului, după care urmează lipoaspiraţiile, iar pe locul trei figureză rinoplastiile, care sunt la egalitate cu operaţiile de blefaroplastie (reducerea pielii de la pleoape).

În ceea ce îi priveşte pe bărbaţi, aceştia sunt reticenţi când vine vorba de operaţii estetice. Totuşi, cea mai solicitată intervenţie este cea de corectare a aspectului şi funcţionalităţii nasului, dar şi lipoaspiraţii, adică extragerea grăsimii în exces din anumite regiuni corporale.

De asemenea, statisticile au scos la iveală faptul că cea mai căutată operaţie estetică, pe motoarele de căutare, este cea de mărire a penisului. Interesant este că această intervenţie este mai căutată decât cea de implant mamar sau silicoane. Această căutare nu se concretizează însă în numărul de operaţii, deoarece bărbaţii au o reţinere când vine vorba de a face acest pas. Astfel, cele mai cerute proceduri la bărbaţi sunt cele minim invazive, de injectare cu toxină botulinică sau acid hialuronic pentru corectarea ridurilor.

Se pare că, în ultima vreme, s-au înmulţit solicitările pentru chirurgia de remodelare a pleoapelor superioare şi inferioare, intervenţii cunoscute şi sub denumirea de blefaroplastie superioară, respectiv blefaroplastie inferioară.  Există, de asemenea, o tendinţă ascendentă de intervenţii estetice asupra sânilor, atât măriri de sâni cu implante siliconice, cât şi ridicarea sânilor prin mastopexie sau reducţie mamară. După cum spuneam şi în rândurile de mai sus există o creştere semnificativă a numărului de bărbaţi interesaţi de îmbunătăţirea aspectului estetic al piramidei nazale.

În ceea ce priveşte raportul categoriilor socio-profesionale care apelează la aceste intervenţii, circa 40% dintre pacienţi provin din mediul de afaceri, 40% din media (mai ales persoanele a căror imagine ʺvindeʺ), restul de 20% fiind reprezentată de alte categorii sociale.