Caută doctor

Blog

21/09/2018

Sănătatea este cel mai de preţ lucru, însă, din păcate, mulţi dintre noi ne dăm seama de acest aspect abia atunci când o pierdem.

Pentru a fi sănătos trebuie să consumi şi hrană de calitate. Pe lângă stilul de viaţă activ şi lipsa exceselor de orice fel, o dietă bazată pe alimente sănătoase contribuie din plin la buna funcţionare a organismului, la păstrarea tonusului bun şi la menţinerea sănătăţii fizice şi psihice.

Vă prezentăm în rândurile de mai jos o listă de alimente sănatoase pentru corpul tău, în special pentru inimă, alcătuită de nutriţionişti germani.

Alimente sănătoase pentru inimă

  • Varza -conţine fier şi potasiu, necesare inimii şi circulaţiei sangvine;
  • Broccoli – previne atacurile de cord şi ateroscleroza prin conţinutul de calciu, fier şi caroten;

21/09/2018

Conform unui studiu amănunţit, administrarea unor doze reduse de aspirină persoanelor vârstnice nu furnizează niciun beneficiu privind prevenirea afecţiunilor cardiovasculare sau demenţa, ci creşte riscul sângerărilor din tractul digestiv sau creier.

Milioane de persoane sănătoase consumă mici doze de aspirină, regulat, considerând că medicamentul va preveni infractul sau accidentul vascular. Însă atunci când specialiştii au analizat peste 19.000 de persoane din Australia şi SUA, timp de aproape cinci ani, au descoperit că nu au un efect în acest sens.

Experţii susţin că există dovezi concrete privind beneficiile aspirinei asupra persoanelor cu probleme cardiovasculare, însă până în prezent efectele asupra persoanelor sănătoase de peste 70 de ani nu au fost analizate.

Practic, analizele clinice arată că aspirina este benefică pentru prevenirea atacurilor de cord şi a accidentelor vasculare cerebrale în caz

20/09/2018

Ştim cu toţii că zahărul este duşmanul siluetei, dar pe lângă acest fapt vizibil imediat, zahărul ne îmbolnăveşte organele odată cu trecerea timpului.

Din păcate zahărul este inclus în foarte multe alimente, chiar şi în cele sărate, pentru a le spori gustul şi aroma, astfel că este foarte greu de evitat în totalitate. Practic, atunci când ne decidem să renunţăm la zahăr, ar trebui să avem în vedere că şi pâinea, ori mezelurile, iaurturile, ori brânzeturile procesate conţin cantităţi deloc de neglijat de zahăr.

Un tânăr actor din Australia a vrut să facă un experiment. A renunţat timp de 40 de zile la mâncarea diversificată, axându-şi dieta pe alimente sărace în grăsimi, considerate de foarte mulţi nutriţionişti ca fiind “sănătoase”.

Rezultatul nu a fost deloc cel aşteptat. Actorul s-a îngrăşat 8 kilograme, organele interne s-au acoperit cu grăsime, iar colesterolul a trecut cu mult de limi

20/09/2018

Un studiu britanic recent a concluzionat faptul că oamenii expuşi chiar şi la un nivel scăzut de poluare a aerului riscă să dezvolte modificări structurale ale inimii care pot fi precursoare ale insuficienţei cardiace.

Expunerea la poluarea aerului a fost de mult timp asociată unui risc crescut de atacuri de cord şi accidente vascular cerebrale, dar există puţine informaţii legate de modul în care poluanţii pot modifica structura şi funcţionarea cordului, potrivit unui articol publicat de autorii studiului în revista Circulation.

Oamenii de ştiină au analizat date referitoare la expunerea la poluarea aerului provocată de trafic şi rezultate ale investigaţiilor cu rezonanţă magnetică efectuate de 3.920 de adulţi fără boli cardiovasculare. Aceştia au constat că expunerea la particule mici cunoscute sub numele de PM2.5, care includ praf, murdărie, funingine şi fum, precum şi la dioxid de nitrogen, un gaz otravitor din emisiile de eşapament ale automo

19/09/2018

Cercetările recente arată faptul că renunţarea la orele de odihnă pentru a studia aduce mult mai multe aspecte negative şi ar trebui să fie ultima strategie luată în considerare.

Cea mai probabilă perioadă pentru un student să facă o noapte albă este chiar înainte de examen, ceea ce este ironic, întrucât ştiinţa spune că aceasta este cea mai rea perioadă posibilă.

Conform expertilor de la Texas A&M University, efectul deprivării de somn asupra memoriei este uluitoare. Creierul pierde în eficienţă cu fiecare oră de lipsă a odihnei.

Cum se întâmplă şi cu restul organismului, creierul are un ceas intern, ceea ce îl face să nu mai reţină informaţia la miezul nopţii aşa cum o face în timpul zilei.

Lipsa somnului, de asemenea, are un efect bine cunoscut asupra performanţei academice. Într-un studiu de amploare efectuat cu ajutorul a 53.000 de studenţi, problemele cu somn

19/09/2018

Banalul paracetamol riscă să afecteze ficatul dacă este asociat cu alcoolul sau consumat în exces, arată Agenția Naționala a Medicamentului.

În Uniunea Europeană toate aceste informații sunt deja cunoscute și incluse în prospectul tuturor medicamentelor pe baza de paracetamol.

Sunt informații despre dozele uzuale recomandate (1-2 comprimate la intervale de 4 ore, administrate la nevoie), despre doza maximă recomandată (pentru adulți, 4g, pentru copii 6-12 ani, 60 mg/kg/zi repartizat în prize egale), despre reacțiile adverse posibile (erupții, mâncărime, scăderea numărului de trombocite, agranulocitoza cu faringita și febra, afectare hepatică, colică renală), arată aceeaşi Agenție Naționala a Medicamentului.

18/09/2018

Oamenii de ştiinţă de la Northwestern University au descoperit faptul că pancreasul este dotat cu un “orologiu” circadian autonom, iar atunci când acesta nu este reglat în mod corect este favorizată apariţia diabetului.

Variaţia în secreţia de insulină şi predispoziţia către diabet sunt asociate acestui mecanism de temporizare. Practic, există o corelaţie a schimbărilor survenite în ciclurile acestui orologiu intern al pancreasului şi boală, iar problema care se pune acum este dacă acesta poate fi reglat.

Acest studiu este primul care furnizează dovada faptului că orologiul circadian poate influenţa apariţia diabetului.

Experţii mai afirmă faptul că programele biologice de administrare a energiei se află sub controlul acestui ceas, într-un mod foarte asemănător fotosintezei plantelor, iar rezultatele obţinute vor ajuta la trasarea mai eficientă a cauzelor anomaliilor din metabolismul glucozei.

18/09/2018

Balonarea este resimţită ca un sentiment de abdomen foarte plin sau umflat, o tensiune intraabdominală, care te face să te simţi inconfortabil, iar în unele cazuri este însoţită de o senzaţie de durere confuză, răspândită în tot abdomenul.

Aceasta stare apare datorită alimentelor pe care le ingerăm şi pe care, de cele mai multe ori, le asociem incorect.

Chiar şi sarea te balonează, pentru că duce la reţinerea de apă în organism. De asemenea, dacă eşti fumător, aerul pe care îl inhalezi odată cu fumul de ţigară iţi poate umfla burta.

Iată o serie de alimente care te balonează şi iţi creează disconfort abdominal:

Legumele crucifere

Broccoli, varza de Bruxelles, varza conţin sulf şi un carbohidrat numit rafinoză. Ambele substanţe sunt greu de asimilat în organism. Deşi este indicat să consumi fructe şi legume crude, unele tr

17/09/2018

Oamenii de ştiinţă depun toate eforturile necesare pentru a reuşi să vindece tipurile de cancer pe care le cunoaştem astăzi. Este greu să găseşti un antidot universal în aceste condiţii însă eforturile acestora încep să dea roade pentru anumite tipuri de cancer.

Spre exemplu, un nou vaccin pentru melanom, chiar de tipul foarte agresiv, a fost testat pe şoareci şi s-a dovedit a fi eficient 100%. Mai mult, vaccinul are şi capacitatea de a preveni reapariţia ulterioară a tumorilor, se arată într-un raport citat de Science Alert.

Practic, aşa cum un vaccin poate antrena organismul să lupte cu patogenii externi, acest vaccin antrenează sistemul imunitar să atace tumoarea.

Pe toată durata studiului au fost aleşi cobai cu o formă agresivă de melanom, împărţiţi în trei grupe şi trataţi diferit. După 54 de zile, cei vaccinaţi aveau o rată de supravieţuire de 100%, în timp ce în celelalte două grupe rata era de

17/09/2018

Bolile gastrice şi ulceroase sunt afecţiuni cu o frecvenţă foarte ridicată pe plan mondial. Statisticile arată că peste vârsta de 30 de ani sunt afectate circa 20 % din persoane, iar după ce se depăşeşte vârsta de 60 de ani procentul bolnavilor ajunge la 66%.

Stomacul reprezintă un organ digestiv important care işi asumă responsabilitatea de digerare a mâncărurilor şi asigurare a nutriţiei.

De obicei, afecţiunile gastrice includ: gastrita acută, gastrita cronică, ulcerul gastric, ulcerul duodenal, polipii gastrici, litiaza gastrică.

Helicobacter pylori este bacteria cunoscută pentru cele mai multe suferințe ale stomacului. Există totuşi un remediu natural care vă ajută să distrugeți această nedorită bacterie.

Aveți nevoie de un broccoli de dimensiuni medii, spălat bine, stropit cu oțet și tocat. Apoi amestecați cu 200 ml apă filtrată și un vârf de sare. Faceți tot