Caută doctor

Alimente benefice persoanelor hipertensive

23/07/2019

Hipertensiunea sau tensiunea arterială crescută este o afecţiune frecventă în care sângele exercită o presiune exagerată asupra pereţilor arteriali, ceea ce poate duce la complicaţii precum boli cardiace, accidente vasculare cerebrale şi insuficienţă renală.

Vestea bună este că hipertensiunea poate fi controlată prin alimentaţie. Iată ce trebuie să mâncăm pentru a ţine sub control tensiunea arterială:

Stafide – specialiştii au descoperit că mâncând cel puţin trei stafide pe zi iţi va scădea tensiunea, aşa că este bine să le alegi în locul altor gustări nesănătoase şi cu multe calorii. Deşi modul exact în care stafidele acţionează asupra presiunii sanguine nu este cunoscut, efectul este unul clar – ajută la scăderea tensiunii arteriale.

Kiwi – de asemenea, persoanele care consumă trei kiwi pe zi au o presiune sanguină mai scăzută decât cele care nu au acest obicei. Acest lucru se datorează în cea mai mare parte luteinei, un antioxidant puternic, care se găseşte în acest fruct.

Pepenele roşu – acest fruct nu este doar delicios şi răcoritor, ci conţine şi nutrienţi, fibre, licopen, vitamina A şi potasiu. În plus, un studiu efectuat la Universitatea Florda din Statele Unite arată că un aminoacid al sau, numit L-arginina, are efecte de scădere a presiunii sanguine.

Ciocolata – un studiu receant a arătat că flavonoizii pe care îi conţine ciocolata ajută la dilatarea vaselor de sânge, ceea ce poate scădea presiunea sanguina.

Ardeii iuţi – dacă vrei să adaugi puţină iuţeală mâncării, o poţi face beneficiind şi de efectul scăderii tensiunii. Asta se întâmplă datorită capsaicinei conţinute de ardeii iuţi.

Alimente bogate în potasiu – studiile au arătat că alimentele care conţin cantităţi considerabile de potasiu (banane, avocado, mazare, spanac etc) au capacitatea de a stabiliza presiunea sanguină mai mult decât suplimentele luate de la farmacie.

Call Now Button