Caută doctor

Acest aliment poate provoca migrene

30/11/2018

Brânzeturile precum brânza de vaci, urda şi mozzarella reprezintă o sursă importantă de proteine, având un conţinut caloric redus, mai exact, 30 de grame conţin în medie 70-80 de calorii.

Brânzeturile moi le poţi consuma la micul dejun pentru că sunt hrănitoare, dar şi pe post de gustări în timpul zilei.

Spre deosebire de alte sortimente, brânza moale are avantajul că nu este un produs procesat şi că se păstrează o mare parte din substanţele nutritive din conţinut.

Trebuie să ştim însă că brânza care trece printr-u proces de maturare poate cauza migrene deoarece este bogată în tiramină. Tiramina este derivată din aminoacidul tirozina şi se formează în alimentele care trec printr-un proces de maturare – sunt afumate, murate, fermentate sau marinate.

Brânzeturile maturate includ: cheddar, feta, brânza albastra, brie, parmezan, gouda, gruyere şi muenster.

Brânzeturile proaspete nu conţin tiramină multă şi astfel pot fi consumate în siguranţă, chiar şi atunci când ai migrene. Mozzarella ar putea sau nu să fie maturată, aşa că verifică eticheta pentru confirmare.