Caută doctor

Aceste alimente agravează constipaţia

February 14, 2018

Întâlnită destul de des, constipaţia afectează milioane de oameni, având o frecvenţă mai mare asupra femeilor. Cel mai important lucru pe care trebuie să-l faci pentru a evita constipaţia este să ai o dietă echilibrată şi să te hidratezi corespunzător.

Produsele lactate

Potrivit statisticilor aproape 65% din populaţia globului are dificultăţi în a digera lactoza după perioada copilăriei, ceea ce duce la constipatie. În plus, mulţi  nutriţionişti recomandă consumarea cu moderaţie a lactatelor, mai ales persoanelor predispuse la probleme cu tranzitul intestinal, din cauza faptului că acestea te pot face să te simţi balonat.

Alimentele prăjite

Alimentele bogate în grăsimi tind să agraveze problemele de tranzit intestinal. Acestea nu au un conţinut bogat în fibre, astfel că sunt mult mai greu de eliminat din organism. Grăsimea se digeră într-un timp mult mai lung faţă de alte alimente, în timp ce fructele şi legumele sunt evacuate în mai puţin de 24 de ore.

Făină albă

De cele mai multe ori alimentele prăjite în făină, precum şniţele, sporească reputaţia proastă pe care o au carbohidraţii, când vine vorba despre constipaţie. Acest lucru se datorează faptului ca făina albă nu este bogată în fibre, aşa că o persoană care o consumă în mod constant şi nu are o dietă care să conţină fructe şi legume va avea în cele din urmă probleme cu constipaţia.

Ceaiul negru

Ceaiul negru trebuie evitat atunci când ai astfel de probleme, deoarece conţine tanini, care constipă. Acesta conţine adesea şi cafeină, care, în cantitate mică îmbunătăţeşte tranzitul intestinal, dar consumată în exces deshidratează şi are efect contrar.